Friday, October 9, 2015

A long hiatus

Assalammualaikum..



Pheww.. bersarang blog ni lama tak buka. bz woih jg anak. hahahaha...
insyaAllah i will be back into blogging. Trying to have some me-time through blogging. Expressing the inner peace throughout the crazy world today.😜 Hell yeah, i need this.


-nfk-

Tuesday, April 2, 2013

Take action. InsyaAllah..


Renungan bersama. Copy paste dr fb.

Iblis Terpaksa Bertamu Kepada Rasulullah SAW

(dari Muadz bin Jabal dari Ibn Abbas)

Ketika kami sedang bersama Rasulullah SAW di kediaman seorang sahabat Anshar, tiba-tiba terdengar panggilan seseorang dari luar rumah: “Wahai penghuni rumah, bolehkah aku masuk? Sebab kalian akan membutuhkanku.”

Rasulullah bersabda: “Tahukah kalian siapa yang memanggil?”

Kami menjawab: “Allah dan rasulNya yang lebih tahu.”

Beliau melanjutkan, “Itu Iblis, laknat Allah bersamanya.”

Umar bin Khattab berkata: “Izinkan aku membunuhnya wahai Rasulullah”.

Nabi menahannya: “Sabar wahai Umar, bukankah kamu tahu bahwa Allah memberinya kesempatan hingga hari kiamat? Lebih baik bukakan pintu untuknya, sebab dia telah diperintahkan oleh Allah untuk ini, pahamilah apa yang hendak ia katakan dan dengarkan dengan baik.”

Ibnu Abbas RA berkata: pintu lalu dibuka, ternyata dia seperti seorang kakek yang cacat satu matanya. Di janggutnya terdapat 7 helai rambut seperti rambut kuda, taringnya terlihat seperti taring babi, bibirnya seperti bibir sapi.

Iblis berkata: “Salam untukmu Muhammad. Salam untukmu para hadirin…”

Rasulullah SAW lalu menjawab: “Salam hanya milik Allah SWT, sebagai mahluk terlaknat, apa keperluanmu?”

Iblis menjawab: “Wahai Muhammad, aku datang ke sini bukan atas kemauanku, namun karena terpaksa.”
“Siapa yang memaksamu?”

Seorang malaikat dari utusan Allah telah mendatangiku dan berkata:
“Allah SWT memerintahkanmu untuk mendatangi Muhammad sambil menundukkan diri.beritahu Muhammad tentang caramu dalam menggoda manusia. jawabalah dengan jujur semua pertanyaannya. Demi kebesaran Allah, andai kau berdusta satu kali saja, maka Allah akan jadikan dirimu debu yang ditiup angin.”

“Oleh karena itu aku sekarang mendatangimu. Tanyalah apa yang hendak kau tanyakan. Jika aku berdusta, aku akan dicaci oleh setiap musuhku. Tidak ada sesuatu pun yang paling besar menimpaku daripada cacian musuh.”

Orang Yang Dibenci Iblis

Rasulullah SAW lalu bertanya kepada Iblis: “Kalau kau benar jujur, siapakah manusia yang paling kau benci?”
Iblis segera menjawab: “Kamu, kamu dan orang sepertimu adalah mahkluk Allah yang paling aku benci.”

“Siapa selanjutnya?”
“Pemuda yang bertakwa yang memberikan dirinya mengabdi kepada Allah SWT.”

“lalu siapa lagi?”
“Orang Aliim dan wara’ (Loyal)”

“Lalu siapa lagi?”
“Orang yang selalu bersuci.”

“Siapa lagi?”
“Seorang fakir yang sabar dan tak pernah mengeluhkan kesulitannnya kepda orang lain.”

“Apa tanda kesabarannya?”
“Wahai Muhammad, jika ia tidak mengeluhkan kesulitannya kepada orang lain selama 3 hari, Allah akan memberi pahala orang -orang yang sabar.”

” Selanjutnya apa?”
“Orang kaya yang bersyukur.”

“Apa tanda kesyukurannya?”
“Ia mengambil kekayaannya dari tempatnya, dan mengeluarkannya juga dari tempatnya.”

“Orang seperti apa Abu Bakar menurutmu?”
“Ia tidak pernah menurutiku di masa jahiliyah, apalagi dalam Islam.”

“Umar bin Khattab?”
“Demi Allah setiap berjumpa dengannya aku pasti kabur.”

“Usman bin Affan?”
“Aku malu kepada orang yang malaikat pun malu kepadanya.”

“Ali bin Abi Thalib?”
“Aku berharap darinya agar kepalaku selamat, dan berharap ia melepaskanku dan aku melepaskannya. tetapi ia tak akan mau melakukan itu.” (Ali bin Abi Thalib selau berdzikir terhadap Allah SWT).


Amalan Yang Dapat Menyakiti Iblis

“Apa yang kau rasakan jika melihat seseorang dari umatku yang hendak shalat?”
“Aku merasa panas dingin dan gemetar.”

“Kenapa?”
“Sebab, setiap seorang hamba bersujud 1x kepada Allah, Allah mengangkatnya 1 derajat.”

“Jika seorang umatku berpuasa?”
“Tubuhku terasa terikat hingga ia berbuka.”

“Jika ia berhaji?”
“Aku seperti orang gila.”

“Jika ia membaca al-Quran?”
“Aku merasa meleleh laksana timah diatas api.”

“Jika ia bersedekah?”
“Itu sama saja orang tersebut membelah tubuhku dengan gergaji.”

“Mengapa bisa begitu?”
“Sebab dalam sedekah ada 4 keuntungan baginya. Yaitu keberkahan dalam hartanya, hidupnya disukai, sedekah itu kelak akan menjadi hijab antara dirinya dengan api neraka dan segala macam musibah akan terhalau dari dirinya.”

“Apa yang dapat mematahkan pinggangmu?”
“Suara kuda perang di jalan Allah.”

“Apa yang dapat melelehkan tubuhmu?”
“Taubat orang yang bertaubat.”

“Apa yang dapat membakar hatimu?”
“Istighfar di waktu siang dan malam.”

“Apa yang dapat mencoreng wajahmu?”
“Sedekah yang diam – diam.”

“Apa yang dapat menusuk matamu?”
“Shalat fajar.”

“Apa yang dapat memukul kepalamu?”
“Shalat berjamaah.”

“Apa yang paling mengganggumu?”
“Majelis para ulama.”

“Bagaimana cara makanmu?”
“Dengan tangan kiri dan jariku.”

“Dimanakah kau menaungi anak – anakmu di musim panas?”
“Di bawah kuku manusia.”


Manusia Yang Menjadi Teman Iblis

Nabi lalu bertanya : “Siapa temanmu wahai Iblis?”
“Pemakan riba.”

“Siapa sahabatmu?”
“Pezina.”

“Siapa teman tidurmu?”
“Pemabuk.”

“Siapa tamumu?”
“Pencuri.”

“Siapa utusanmu?”
“Tukang sihir.”

“Apa yang membuatmu gembira?”
“Bersumpah dengan cerai.”

“Siapa kekasihmu?”
“Orang yang meninggalkan shalat jumaat”

“Siapa manusia yang paling membahagiakanmu?”
“Orang yang meninggalkan shalatnya dengan sengaja.”


Iblis Tidak Berdaya Di hadapan Orang Yang Ikhlas
Rasulullah SAW lalu bersabda : “Segala puji bagi Allah yang telah membahagiakan umatku dan menyengsarakanmu.”

Iblis segera menimpali:
“Tidak,tidak.. tak akan ada kebahagiaan selama aku hidup hingga hari akhir. Bagaimana kau bisa berbahagia dengan umatmu, sementara aku bisa masuk ke dalam aliran darah mereka dan mereka tak bisa melihatku. Demi yang menciptakan diriku dan memberikanku kesempatan hingga hari akhir, aku akan menyesatkan mereka semua. Baik yang bodoh, atau yang pintar, yang bisa membaca dan tidak bisa membaca, yang durjana dan yang shaleh, kecuali hamba Allah yang ikhlas.”

“Siapa orang yang ikhlas menurutmu?”

“Tidakkah kau tahu wahai Muhammad, bahwa barang siapa yang menyukai emas dan perak, ia bukan orang yang ikhlas. "

"Jika kau lihat seseorang yang tidak menyukai dinar dan dirham, tidak suka pujian dan sanjunang, aku bisa pastikan bahwa ia orang yang ikhlas, maka aku meninggalkannya. "

"Selama seorang hamba masih menyukai harta dan sanjungan dan hatinya selalu terikat dengan kesenangan dunia, ia sangat patuh padaku.”

Iblis Dibantu oleh 70.000 Anak-Anaknya
“Tahukah kamu Muhammad, bahwa aku mempunyai 70.000 anak. Dan setiap anak memiliki 70.000 syaithan.

Sebagian ada yang aku tugaskan untuk mengganggu ulama. Sebagian untuk menggangu anak – anak muda, sebagian untuk menganggu orang -orang tua, sebagian untuk menggangu wanta – wanita tua, sebagian anak -anakku juga aku tugaskan kepada para Zahid.

Aku punya anak yang suka mengencingi telinga manusia sehingga ia tidur pada shalat berjamaah. tanpanya, manusia tidak akan mengantuk pada waktu shalat berjamaah.

Aku punya anak yang suka menaburkan sesuatu di mata orang yang sedang mendengarkan ceramah ulama hingga mereka tertidur dan pahalanya terhapus.

Aku punya anak yang senang berada di lidah manusia, jika seseorang melakukan kebajikan lalu ia beberkan kepada manusia, maka 99% pahalanya akan terhapus.

Pada setiap seorang wanita yang berjalan, anakku dan syaithan duduk di pinggul dan pahanya, lalu menghiasinya agar setiap orang memandanginya.”

Syaithan juga berkata, “keluarkan tanganmu”, lalu ia mengeluarkan tangannya lalu syaithan pun menghiasi kukunya.

“Mereka, anak – anakku selalu meyusup dan berubah dari satu kondisi ke kondisi lainnya, dari satu pintu ke pintu yang lainnya untuk menggoda manusia hingga mereka terhempas dari keikhlasan mereka.
Akhirnya mereka menyembah Allah tanpa ikhlas, namun mereka tidak merasa.

Tahukah kamu, Muhammad? bahwa ada rahib yang telah beribadat kepada Allah selama 70 tahun. Setiap orang sakit yang didoakan olehnya, sembuh seketika. Aku terus menggodanya hingga ia berzina, membunuh dan kufur.”

Cara Iblis Menggoda
“Tahukah kau Muhammad, dusta berasal dari diriku?

Akulah mahluk pertama yang berdusta.

Pendusta adalah sahabatku. barangsiapa bersumpah dengan berdusta, ia kekasihku.
Tahukah kau Muhammad?

Aku bersumpah kepada Adam dan Hawa dengan nama Allah bahwa aku benar – benar menasihatinya.

Sumpah dusta adalah kegemaranku.

Ghibah (gossip) dan Namimah (Adu domba) kesenanganku.

Kesaksian palsu kegembiraanku.

Orang yang bersumpah untuk menceraikan istrinya ia berada di pinggir dosa walau hanya sekali dan walaupun ia benar. Sebab barang siapa membiasakan dengan kata – kata cerai, isterinya menjadi haram baginya. Kemudian ia akan beranak cucu hingga hari kiamat. jadi semua anak – anak zina dan ia masuk neraka hanya karena satu kalimat, CERAI.

Wahai Muhammad, umatmu ada yang suka mengulur ulur shalat. Setiap ia hendak berdiri untuk shalat, aku bisikan padanya waktu masih lama, kamu masih sibuk, lalu ia manundanya hingga ia melaksanakan shalat di luar waktu, maka shalat itu dipukulkannya kemukanya.


Jika ia berhasil mengalahkanku, aku biarkan ia shalat. Namun aku bisikkan ke telinganya ‘lihat kiri dan kananmu’, iapun menoleh. pada saat iatu aku usap dengan tanganku dan kucium keningnya serta aku katakan ’shalatmu tidak sah’

Bukankah kamu tahu Muhammad, orang yang banyak menoleh dalam shalatnya akan dipukul.

Jika ia shalat sendirian, aku suruh dia untuk bergegas. ia pun shalat seperti ayam yang mematuk beras.

jika ia berhasil mengalahkanku dan ia shalat berjamaah, aku ikat lehernya dengan tali, hingga ia mengangkat kepalanya sebelum imam, atau meletakkannya sebelum imam.

Kamu tahu bahwa melakukan itu batal shalatnya dan wajahnya akan dirubah menjadi wajah keledai.

Jika ia berhasil mengalahkanku, aku tiup hidungnya hingga ia menguap dalam shalat. Jika ia tidak menutup mulutnya ketika mnguap, syaithan akan masuk ke dalamdirinya, dan membuatnya menjadi bertambah serakah dan gila dunia.

Dan iapun semakin taat padaku.

Kebahagiaan apa untukmu, sedang aku memerintahkan orang miskin agar meninggalkan shalat. aku katakan padaknya, ‘kamu tidak wajib shalat, shalat hanya wajib untuk orang yang berkecukupan dan sehat. orang sakit dan miskin tidak, jika kehidupanmu telah berubah baru kau shalat.’

Ia pun mati dalam kekafiran. Jika ia mati sambil meninggalkan shalat maka Allah akan menemuinya dalam kemurkaan.

Wahai Muhammad, jika aku berdusta Allah akan menjadikanku debu.

Wahai Muhammad, apakah kau akan bergembira dengan umatmu padahal aku mengeluarkan seperenam mereka dari islam?”

10 Hal Permintaan Iblis kepada Allah SWT
“Berapa hal yang kau pinta dari Tuhanmu?”

“10 macam”

“Apa saja?”

“Aku minta agar Allah membiarkanku berbagi dalam harta dan anak manusia, Allah mengizinkan.”
Allah berfirman,

“Berbagilah dengan manusia dalam harta dan anak. dan janjikanlah mereka, tidaklah janji setan kecuali tipuan.” (QS Al-Isra :64)

“Harta yang tidak dizakatkan, aku makan darinya. Aku juga makan dari makanan haram dan yang bercampur dengan riba, aku juga makan dari makanan yang tidak dibacakan nama Allah.
Aku minta agar Allah membiarkanku ikut bersama dengan orang yang berhubungan dengan istrinya tanpa berlindung dengan Allah, maka setan ikut bersamanya dan anak yang dilahirkan akan sangat patuh kepada syaithan.

Aku minta agar bisa ikut bersama dengan orang yang menaiki kendaraan bukan untuk tujuan yang halal.

Aku minta agar Allah menjadikan kamar mandi sebagai rumahku.

Aku minta agar Allah menjadikan pasar sebagai masjidku.

Aku minta agar Allah menjadikan syair sebagai Quranku.

Aku minta agar Allah menjadikan pemabuk sebagai teman tidurku.

Aku minta agar Allah memberikanku saudara, maka Ia jadikan orang yang membelanjakan hartanya untuk
maksiat sebagai saudaraku.”

Allah berfirman,

“Orang -orang boros adalah saudara – saudara syaithan. ” (QS Al-Isra : 27).

“Wahai Muhammad, aku minta agar Allah membuatku bisa melihat manusia sementara mereka tidak bisa melihatku.

Dan aku minta agar Allah memberiku kemampuan untuk mengalir dalam aliran darah manusia.
Allah menjawab, “silahkan”, dan aku bangga dengan hal itu hingga hari kiamat.

Sebagian besar manusia bersamaku di hari kiamat.”

Iblis berkata : “Wahai muhammad, aku tak bisa menyesatkan orang sedikitpun, aku hanya bisa membisikan dan menggoda.

Jika aku bisa menyesatkan, tak akan tersisa seorangpun…!!!
Sebagaimana dirimu, kamu tidak bisa memberi hidayah sedikitpun, engkau hanya rasul yang menyampaikan amanah.

Jika kau bisa memberi hidayah, tak akan ada seorang kafir pun di muka bumi ini. Kau hanya bisa menjadi penyebab untuk orang yang telah ditentukan sengsara.

Orang yang bahagia adalah orang yang telah ditulis bahagia sejak di perut ibunya. Dan orang yang sengsara adalah orang yang telah ditulis sengsara semenjak dalam kandungan ibunya.”
Rasulullah SAW lalu membaca ayat :

“Mereka akan terus berselisih kecuali orang yang dirahmati oleh Allah SWT” (QS Hud :118 - 119)

juga membaca,

“Sesungguhnya ketentuan Allah pasti berlaku” (QS Al-Ahzab : 38)

Iblis lalu berkata:
“Wahai Muhammad Rasulullah, takdir telah ditentukan dan pena takdir telah kering. Maha Suci Allah yang menjadikanmu pemimpin para nabi dan rasul, pemimpin penduduk surga, dan yang telah menjadikan aku pemimpin mahluk mahluk celaka dan pemimpin penduduk neraka. aku si celaka yang terusir, ini akhir yang ingin aku sampaikan kepadamu. dan aku tak berbohong.”

Sampaikanlah risalah ini kepada saudara-saudara kita, agar mereka mengerti dengan benar, apakah tugas-tugas dari Iblis atau Syaithan tsb. Sehingga kita semua dapat mengetahui dan dapat mencegahnya dan tidak menuruti bisikan dan godaan Iblis atau Syaithan.

Mudah-mudahan dengan demikian kita dapat setidak-setidaknya membuat hidup ini lebih nyaman dan membuat tempat serta lingkungan kita lebih aman.


Allahualam bi shawab


Lahaula walaquata illabillahi 'aliyuladziim..


sumber : http://bayusp.blogspot.com//a>/

Friday, January 25, 2013

Part One: Nikah

draft ni da buat last2 week tp xsempat nk masuk gamba. sbb terbaca post dila br teringat lom post lg. hari ni ade kesempatan. Hari ni genap sebulan tiga hari menikah. 😍 Majlis bertandang pn selesai dah. nk review satu2 event tp ntah bile dpt. so ni utk nikah. :)

*********************************************************************************

Assalammu'alaikum.

pheww.. almost sebulan dah.next week genap sebulan kaweng. weeee..~ nothing much to say. entry sebulan sekali pn payah. this one adalah utk melengkapkan perjalanan jurnal ku ini.harharhar.. wedding. one and only kowtt! Insya Allah.... xtahu la either part by part or lamsam terusss.. tgk rajin takat mane. mane yg dpt lah nk di review.. smntara ade ms sikit skrg ni. wiken ni mjlis side ipoh pulak so tgh prepare ape yg patut.barang2 kt muar pn x abes angkat lg. huhu.. brg byk beno.. kete kocik jaa..

oleh sbb byk juga benda yg di diy sndri utk wedding ni. byk juga kenangannye.memula nk review part nikah dlu kot. all about nikah preparation.

First: nikah outfit.

Baju kurung moden jaaa.. anta kt tailor kt bdr muo, kwn mak. cino. anta kt die buat baju kurung biase je.xckp pn nk pakai nikah sbb nnti die cas harga lain.tp sbb anta kain lace,die tnye la nk pakai kawen ke?harusla ckp tak! ckp nk pakai diner.huhu gua suda tahu permainan lu.so gua terpaksa buat mcmni. hahaha..dpt la harga standard baju kurung moden ja.. tp tu pn die buat lambat. lps hntar jnji dua minggu siap.after dua minggu dtg nk collect die xpotong pon lg! seb baik anta awal. so kelam kabut la die buat minggu tu sbb aku ckp nk pakai baju tu utk wedding diner wiken tu jugak. heuheuheu.. seb baik xjahanam baju tu.

bju siap je mula la aktiviti menjahit manik kt bwh baju n lengan. ni namenye pengantin bajet. ke kedekut? hahaha.. xnk anta jahit manik kt tailor pastu x buat mcm yg aku nak, pastu mahal. baik aku buat sndri. simple or buruk pn, at least buat sendiri.effort sendiri. huhuhu.. sekejap je buat manik tu. xsmpai seminggu pn. jahit manik pn mlm bfore tdo.

.baju lps siap.xde manik lagi.



Veil & Tudung Nikah

Veil nikah pn buat sndri. oleh sebab byk lebihan lace so potong ikot corak bunga n tampal kt kain net. kain net jenis lembut beli kt kedai jual brg perkahwinan je.dorg ade jual. veil nikah ni buat bujur panjang.huhu..saje buat bentuk mcmni. bosan je bentuk D. :D

Tudung nikah memula beli dgn Elya Shazleen Dahlia elite. pearl white. tp bila combine dgn baju mcm xmasuk.putih sgt. baju cream theme. one week bfore mjlis terjumpe shawl yg color cream n sedap pakai.so beli. balik bukak kerawang kt shawl dahlia tu tampal kt shawl baru. hehehe.. baru lah 'in' color dieee..



Pelamin Nikah

Pelamin nikah diy je.kain semua re-use wedding adik punye dulu.. just tambah lg 3m hotpink utk another side. sofa credit to kusha sbb die dgn hubby beli baru. terus beli utk rumah baru dorg. i rasmikan dulu. kehkehkeh.. tengss! bantal comel tu jahit sendiri. ikotkan ade byk lg. tp sbb mls dah nk jahit. byk tu je la yg dpt. riben yg tergantung tu pn last minit idea. xkan nk bia kosong je kann.. so tambah la riben yg ade jdik jalur2 mcm tu.. karpet bulu putih tu sewa drpd Your DIY Project Supplies. Ade banyak lg brg boleh sewa kt sini. 😊



Ape lg nk review utk nikah ek.. hantaran nnti review lain. so far ini je la. till next post!
Daaaa.. ~ðŸ‘ŧ

Wednesday, September 19, 2012

Perkara Haram yang Di anggap Biasa

macam biase. copy paste.

--------------------------------------------------

Pada zaman sekarang, bersalaman tangan antara laki-laki dengan perempuan hampir sudah menjadi tradisi. Tradisi hina itu meruntuhkan akhlak Islam yang mesti ditegakkan. Bahkan mereka menganggap kebiasaan itu jauh lebih baik dan lebih tinggi nilainya daripada syariat Allah yang mengharamkannya. Sehingga jika ada seorang daripada mereka berbincang tentang hukum syariat, dengan dalil-dalil yang kuat dan jelas, tentu serta merta ia akan menuduh anda sebagai kolot, ketinggalan zaman, kaku, susah untuk didekati, ekstrim, hendak memutuskan silaturrahim, menggoyahkan niat baik dan sebagainya.

Sehingga dalam masyarakat kita, berjabat tangan dengan sepupu, ipar, biras, isteri bapa saudara (mak saudara), suami ibu saudara (bapa saudara) lebih mudah daripada minum air.
Seandainya mereka melihat secara jernih dan penuh pengetahuan tentang bahaya persoalan tersebut menurut syara’ tentu mereka tidak akan melakukan hal tersebut.

Rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud:

“Sungguh ditusuknya kepada salah seorang dari kalian dengan jarum besi lebih baginya daripada ia menyentuh wanita yang tidak halal baginya.” (Hadis Riwayat At-Thabrani)

Kemudian tidak diragukan lagi, hal ini termasuk zina tangan, sebagaimana disabdakan oleh Rasulullah S.A.W yang bermaksud:

“Kedua mata berzina, kedua tangan berzina, kedua kaki berzina dan kemaluan pun berzina.” (Hadis riwayat Ahmad)

Dan, adakah orang yang hatinya lebih bersih dari hati Muhammad S.A.W ? Namun begitu, beliau mengatakan:

“Sesungguhnya aku tidak berjabat tangan dengan wanita” (Hadis riwayat Ahmad)

Beliau juga bersabda:

“Sesungguhnya aku tidak menyetuh tangan dengan wanita” (Hadis riwayat Ath Thabrani)

Dan dari Aisyah R.A, dia berkata:

“Dan demi Allah, sesungguhnya tangan Rasulullah S.A.W tidak pernah menyentuh tangan perempuan sama sekali, tetapi beliau membai’at mereka dengan perkataan.” (Hadis riwayat Muslim)

Hendaknya takut kepada Allah, orang-orang yang mengancam cerai isterinya yang solehah kerana tidak mahu bersalaman tangan dengan lawan jenis meskipun memakai alas hukumnya tetap HARAM.

 

Sumber: http://www.halaqah.net/ br />

Saturday, June 23, 2012

Tuesday, March 27, 2012

Veil for rent!

Assalammualaikum wbt.


Ok. straight to the point. I have this one lovely veil that at first i bought it to wear on my E-day. turn out our e-day theme changed. so tak dapat pakai veil ni. 


Then plan to wear it on our solemnization day but we both just decided to wear other than white for nikah. kalau pakai warna lain pastu ttba veil putih macam pelikkk je. huhu.. so tak mau lah.


So???


Sangat sayang if veil yg cantik ini terbiar begitu sahaja di dalam closet. Thinking of letting it go if anyone interested too. but at the moment i open it for rent. 


So, brides-to-be out there if you are interested pls email me at faezah.kalid@gmail.com.


Below are the veil pictures. have a look! ;)

Closer look. The veil has 3D flowers. 



D-shaped veil. *lupe nk amek measurement!*

ok sy petite je (149cm kot.huhu..). tp bila diri veil ni labuh sampai area pinggul camtu.  so for normal height, i think i just nice if you wear it. *nvmind i'll give the measurement later ^_^*

Okay. Anything just emailed me! ;) chau chin chauuu~~

Saturday, December 31, 2011

One step closer. Alhamdulillah.

Alhamdulillah, majlis pertunangan dah selamat pn diadakan pd 25 Disember 2011 haritu. Mengikut adat la kate org kan.. Nanti nk buat review pasal majlis pertunangan dlm blog ni for my future review as well for others utk jengah2.. hahaha.. Furthermore, blog aku ni juga merangkap sebagai my diary kan. Public version lah kiranye. So i am going to use proper typing style. Dalam kata lain, menulis perkataan penuh and no more shortforms.. I'll try my best. ;) Enjoy few pictures on my e-day taken by my bff  'Ainol and muksu Izni. My official photographer merangkap bff juga belum bg gambar, so at the moment layan yang ini dulu. later on from OP. Have a nice weekend! ;)

 dengan bff sejak sekolah; Ainol.




with him. 
('',)v

future family in-law


sirih junjung, hasil tak tido malam. 

the hantarans (yg pinkish-orange from me to him) 

mum and dad.. =)

the OP. thanks Ayap!

*******************************

p/s: other review from here 

Monday, December 12, 2011

jeng 3x





**still in progress.warghhhhhh..

Friday, December 9, 2011

kesayangansss

This entry contain only pictures from our last photoshoot. =)






















p/s: i gained 12 siblings from this family and yes i do love them to bits! <3

Friday, October 14, 2011

Jalan2 Langkawi. :P

since bosan duduk kat Proton nih dan sy x bawa laptop untuk buat keje *thank God along bw laptop, so x bosan sgt*, mari update entry lagi. Kali ni review vacay g Langkawi aritu. Percutian pre-honeymoon berdua bersama kakaseh tersayang *hiks* bestie sy Fifi. Sepatutnya vacay ni pergi berempat. Tapi dua org lagi cancel. So, gamble la kami berdua pergi berjalan. Bercuti selama 4 hari (12-15 Sept 2011), tengah mood raya lg ok. Cuak sebab xpernah pergi merantau jejauh berdua. Selalunya geng Sengetz pasti bersama. Paling kurang pn aritu g Penang berlima. tp ni pecah rekod g berdua je. Biaselah ni beli tiket promo AirAsia. Pergi Langkawi RM54 pergi balik.berbaloi............. Dah. Layan gambor. Zaaassssssssssssss..!




Gambar tak ikut susunan sangat. hehe..malas nk susun dah masuk macam ni. Ni Geoforest Kilim. MMg nk sangat g tour ni. tapi mahal sangat. satu bot RM200. Kami berdua je. x mampu. Destinasi bajet la katekan. ;)



Ni pulak g Air Panas. Tapi x tahu mane yg panas nye. sejuk je air-airnye. Tapi dalam tu cantek. so just pusing2 then amek gambo kat luar ni je..



Ni tmpat memula ktorang g. Tanjung Rhu. Cantik. Xde org pon. hehe.. kalau dtg reramai mmg best nih. :)




Ni pulak Telaga Tujuh. Penat mendaki woi! Sampai waterfall die ok lagi. Tapi sbb nak tgk jugak telaga tujuh tu mcm mane.. naik jugakkkk.. hah.amek kau. Pancit jugak lah........


*eh.da kenapa gambo nih. malas nk betolkan. Layan je. *



*Ni la Telaga Tujuh nye...byk foreigner je atas ni.berjemurrrrr...*


Ni la die Sky-Bridge! da lame ngidam nk naik. Akhirnye, sampai jugaaaa.... :)




*mmg scary laa.. gua gayat owkehhh* 


Ni g tempat Beras Terbakar. Tapi baca dr huraian tu, bukan 'ter'bakar. tapi 'di'bakar. huhuhuhu.. pEace.



*menong je laa..* 

Hurm, ni la tpt yg paling dinanti2. Dataran Lang. tapi frust giler bila tengok2 je tgh construction helangnye.. bengang2... :(




*oleh sebab frust and xde org disitu, kami pon buat keje mereng sikit. guna SLR buat continuous timer for 10 snapshots. Entah brape kali ulang ntoh le..Sampai xlarat nk posing dah le.*





Then kami g Mardi Agrotechnology Park! Best! dapat jenjalan dlm ni naik trak pastu makan buah-buahan free! tu yg penting. FREE! Makan le selagi ade dlm tray tuh. :D


 *comey kan? hiks. tengokla sape snap. :P*



Hehe.. Ni la map kami sepanjang berada disana. Backpackers kan katenye.. Buat jadual perjalanan sendiri. Memang satu Pulau Langkawi kami pusing *sewa kereta*. Cuma xdpt buat Islands Hopping je sbb terlepas bot jam 9pagi. Then yg petang puye malas nak amek. InsyaAllah ade rezeki pergi next time reramai. ;)





Hasil belian kami berdua. Pp mmg juara. ;P





Nak pulang dahh...



Saje :P 




p/s: Next Phuket! Tunggu kamiiiiiiiiiiiiiiiiiiii~~~